We aim for sustainable relationships with our clients

We dive deep into clients’ challenges and make them our own.
Understanding our clients’ customers and business goals are key for us to create a sustainable data-driven strategy and design beautiful digital experiences.

How we work: Customized teams

We have a core team of strategists, analysts and experienced designers who manage a flexible team we put together to tackle our clients’ specific challenges. Depending on opportunities we identify in our research and strategy phase, we gather the best developers, content producers, search engine experts, motion designers and other specialists to work on the project. Most of our projects are managed and executed in multinational teams, sometimes across Europe.

Team bild

Know your customers, create functional and fascinating products and make the experience feel beautiful.

- PHILIPP VAERST, CO-FOUNDER
KAMANO PV 02

Philipp Vaerst | Co-Founder

For more than 10 years, Philipp has been creating leading digital concepts for renowned brands such as Allianz, Bosch or Prosiebensat.1 with a focus on User Experience and Product Management in the areas of eCommerce, Retail and Commerce. Philipp is a certified Scrum Product Owner.

He loves surfing in oceans and rivers.

Linkedin | E-mail

Profound digital experiences are built on strategic insight and fuelled by data. We can prove what we recommend.

- MARLON DAMM, CO-FOUNDER

Marlon Damm | Co-Founder

Marlon has been developing leading digital brand strategies for renowned brands such as Hugo Boss and Mercedes Benz for over 10 years. His focus are the fashion and luxury goods industries. He regularly advises leaders on C-Level with their eCommerce strategy. Marlon studied economics with a focus on Marketing in Münster and England.

He loves travelling and great food.

Linkedin | E-mail

Marlon
Elin Porten

Elin Porten
Project Management

Elin is a hands-on project manager with strong interpersonal and analytical skills. After studying Economics (BSc) and Finance (MSc) she has supported clients such as Audi, Costa Crociere and Xing. She loves to use her hands to make beautiful pottery.

Joana Francener

Joana Francener
Senior Experience Designer

Joana is fascinated by human machine interaction. She has joined KAMANO as an experience designer in 2019, before that she has gathered experience facilitating innovation and product strategy for several brands, among them Deutsche Telekom, Santander and HDI. She specialized in conversational interfaces.

Sebastian Pleiß

Sebastian Pleiß
Projektmanager

Sebastian, ausgebildeter Industriekaufmann und Wirtschaftspsychologe, arbeitete erst bei RheinEnergie und später bei REWE. Er ist seit 2019 Projektmanager bei KAMANO und ist maßgeblich für die Planung, Umsetzung und Abnahme unserer digitalen Erlebnisse zuständig. Er ist begeistert von Kryptowährungen und geht gerne Reisen.

XING

Monika Tu Anh Tran

Monika Tu Anh Tran
Visual Designerin

Nachdem Monika Architektur und Kommunikationsdesign in Warschau und Wiesbaden studiert hat, unterstützte sie die Deutsche Telekom bei der Gestaltung umfangreicher Apps. Als Digital Designerin ist sie für die kreative Umsetzung unserer grafischen Konzepte verantwortlich. Sie ist Yoga-Profi und spielt gerne Tischtennis.

Patricia Forster

Patricia Forster
UX/UI Designerin

Als UX/UI Designerin entwickelt Patricia den optimalen inhaltlichen und funktionalen Aufbau unserer digitalen Produkte, um so für die bestmögliche Nutzererfahrung zu sorgen. Nachdem sie ihr Diplom in Grafikdesign erhielt, realisierte sie Apps & Tools für BMW, E.ON und HVB. Sie ist E-Sports Fan und besucht im Sommer gerne Festivals.

LinkedIn

Yulia Hecker

Yulia Hecker
UI Designerin

Yulia ist UI Designerin und gestaltet die Oberflächen unserer Websites so effizient und einfach wie möglich, um die optimale Bedienbarkeit zu gewährleisten. Nach ihrem Design Studium entwickelte sie User Interfaces für die Deutsche Telekom, RheinEnergie und DeepL. Sie illustriert gerne und unterhält sich auf Reisen am liebsten in den Landessprachen.

Alexander Lehre

Alexander Lehre
Content Werkstudent

Als Werkstudent übernimmt Alexander das Content-Management unserer Projekte und unterstützt das Team bei tagesaktuellen Themen. Er studiert Soziologie im Master und arbeitete zuletzt bei HolidayCheck in den Bereichen Online-Marketing & UX. Er ist Hobby-DJ und liegt im Sommer gerne mit Büchern am Strand.

XING

We are a data driven strategy & experience design agency